Over Buienradar

Vragen over apps van Buienradar

Waarom laadt de radarkaart niet goed op mijn Android toestel?

We bleken inderdaad wat problemen te hebben met de server waar onze afbeeldingen op verwerkt worden. Dit is nu verholpen, dus de radars zouden het nu weer goed moeten doen.

We merken dat sommige mensen op Android nog geen afbeeldingen doorkrijgen. Dit komt, omdat deze data nog in de cache (het geheugen) van de telefoon aanwezig is. Dit kun je wissen in je telefoon. Helaas slaan wij hier echter ook de favoriete plaatsen in op. Deze zul je dan helaas wel kwijt raken.

Je kunt de cache wissen door de volgende stappen te ondernemen:
– Ga naar de settings en vervolgens naar “app”/ “applicatiebeheer” en selecteer de “Buienradar” app
– Voor Android 5 en hoger: druk op “Opslagruimte” en vervolgens op “Gegevens wissen”
– Voor Android 4 en lager: druk op “Gegevens wissen”

Onze excuses voor het ongemak.

Wat kan ik proberen als de app niet werkt?

Vanwege de vele gebruikers en de vele verschillende toestellen kan het altijd zijn dat er iets niet helemaal goed gaat. Het volgende zou u kunnen proberen. Mocht dit niet helpen dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

– Installeer de app opnieuw als deze niet goed opstart
– Het kan soms zijn dat er iets niet goed gaat omdat de app nog actief is in de achtergrond. Sluit deze ‘hard’ af en probeer het opnieuw
– Controleer altijd of u de laatste versie van onze app gebruikt. U kunt dit doen in de Apple Appstore of in de Google Playstore. Updaten zal in veel gevallen problemen verhelpen
– Heeft u de laatste update van uw mobiele operating system geinstalleerd? Controleer dit via de instellingen van uw telefoon.
– Heeft u een goede internetverbinding? Probeer het later nog eens als u 3G/4G of een snelle WIFI heeft.
– Heeft u locatiegegevens gedeeld? Voor een aantal functionaliteiten heeft Buienradar uw locatiegegevens nodig. Controleer of deze gedeeld worden.

(Android) Ik krijg foutmelding E4002

Er zijn veel verschillende soorten toestellen met Android. Enkele toestellen hebben niet voldoende interne capaciteit om de beelden goed te verwerken. U kunt proberen in het instellingen menu het schuifbalkje achter wolken kwaliteit naar de 2e van links verschuiven. Met een lagere kwaliteit van de regenbeelden kunnen die toestellen de verwerking wel aan.

Buienradar Plus opent niet op mijn (nieuwe) Android toestel

Wanneer u ingelogd bent met hetzelfde Play Store account als waarmee u Buienradar Plus heeft aangeschaft kunt u uw abonnement zolang deze actief is herstellen. Dit doet u door de Buienradar app op te starten en naar een functie te gaan die alleen voor Buienradar Plus geschikt is. Op dit moment zal het Buienradar Plus abonnement zich herstellen.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer.

Indien u uw wachtwoord niet meer weet kunt u hier een nieuwe aanvragen.

Is het mogelijk om Buienradar Plus van Android naar Apple over te zetten of andersom?

Dit is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om Buienradar Plus op 3 verschillende Apple toestellen te activeren. Voor Android geldt dat dit mogelijk is indien u hetzelfde Google Play account gebruikt.

Is het mogelijk om Buienradar Plus van Android naar Apple over te zetten of andersom?

Dit is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om Buienradar Plus op 3 verschillende Apple toestellen te activeren. Voor Android geldt dat dit mogelijk is indien u hetzelfde Google Play account gebruikt.

Ik heb Buienradar Plus op 3 iOS toestellen toegevoegd. Kan ik een toestel ontkoppelen?

Dit is helaas niet mogelijk.

Hoe activeer ik Buienradar Plus op een ander Android toestel dat ik bezit

Dit kunt u doen door naar een onderdeel te gaan wat alleen voor Buienradar Plus geschikt is. Het abonnement zal zich vervolgens herstellen. Houd er wel rekening mee dat u op hetzelfde Google Play account ingelogd dient te zijn als waarmee u Buienradar Plus heeft aangeschaft.

Hoe activeer ik Buienradar Plus via mijn Apple ID

Dit gaat via Menu -> Buienradar Plus -> herstel (boven in beeld) -> ‘Herstel je abonnement via je Apple ID’.